Výtěžek sbírky drogistického zboží pro děti z dětských a azylových domů byl letos rekordní

Výtěžek sbírky drogistického zboží pro děti z dětských a azylových domů byl letos rekordní

Tradiční sbírka kosmetiky a drogistického zboží ve prospěch znevýhodněných dětí z dětských domovů či azylových domů má za sebou další ročník. Výtěžek byl letos rekordní a darovaná drogerie nyní poputuje k potřebným dětem. Celkem se o ni podělí čtyři organizace. Sbírku organizuje Nadace Naše dítě ve spolupráci se společností JCDecaux.

Sbírka drogistického zboží se konala na konci srpna na šesti zastávkách městské hromadné dopravy po celé Praze. Lidé v rámci sbírky darovali více než 1 000 produktů, čímž překonali loňský ročník. Drogistické produkty budou nyní putovat dětem z vybraných dětských a azylových domů. Nadace Naše dítě vybrané dary dále přerozdělí například mezi SOS dětské vesničky nebo Fond ohrožených dětí a také dva pražské dětské domovy.

„Máme velkou radost, že se sbírka dostává více do povědomí občanů Prahy a že se daří vybírat stále více zboží. Pro dětské a azylové domy je to velká pomoc. Mycí a čisticí prostředky uleví alespoň na nějakou dobu provozním nákladům zařízení, kosmetika pro děti nebo plenky jsou zase výraznou pomocí pro maminky v azylových domech. Děkujeme všem, kteří se do sbírky zapojili a také našemu partnerovi JCDecaux,“ říká k letošnímu ročníku sbírky Zuzana Šafářová z Nadace Naše dítě.

 K úspěchu sbírky přispěli i dobrovolníci z řad zaměstnanců společnosti JCDecaux, která na propagaci sbírky bezplatně poskytla také téměř dvě stě reklamních ploch. „Největší zásluha jednoznačně míří ke všem dárcům a zejména k občanům Prahy 6, u kterých měla sbírka letos největší ohlas. K rekordnímu počtu darovaného zboží pomohla také podpora starosty Ondřeje Koláře, který převzal nad letošním ročníkem sbírky záštitu a do sbírky také osobně přispěl,“ říká Václav Kuthan, provozní ředitel společnosti JCDecaux, který dohlížel na organizaci sběrných míst po celém městě.

Sbírka se koná každoročně, vždy v druhé polovině srpna. Původně šlo o sbírku oblečení pro Armádu spásy. Po dohodě s organizacemi, které o tyto děti pečují, se náplň sbírky změnila. Poslední dva roky mohou obyvatelé Prahy přispět právě drogerií a kosmetikou. Dobročinnou sbírku organizuje Nadace Naše dítě ve spolupráci se společností JCDecaux, která o zastávky městské hromadné dopravy v Praze pečuje.

Nadace Naše dítě ještě jednou děkuje všem, kteří do sbírky přispěli a pomohli tak podpořit provoz zařízení pečující o děti, které neměly v životě to štěstí vyrůstat v plně fungující rodině. Nadace Naše dítě věří, že příští ročník sbírky drogistického zboží bude minimálně stejně úspěšný jako ten letošní.

Informace pro editory:

Nadace Naše dítě:

Nadace Naše dítě pomáhá dětem týraným, zneužívaným, mentálně i fyzicky handicapovaným, opuštěným a dětem, které se ocitnou v obtížné životní situaci již od roku 1993. Za tuto dobu bylo potřebným dětem díky velkorysým mecenášům přerozděleno více než 300 milionů korun. Kromě přímé finanční podpory ohrožených dětí a organizací, které děti chrání, poskytuje Nadace Naše dítě bezplatné právní poradenství, tvoří osvětové kampaně a snaží se prosazovat legislativní změny k lepší ochraně dětí. Zakladatelkou nadace je Ing. Zuzana Baudyšová. Nadace Naše dítě je nezávislá organizace, děkujeme proto všem laskavým dárcům, známým tvářím a novinářům za jejich pomoc a podporu! Děti se samy neubrání!

Skupina JCDecaux

JCDecaux je světová jednička v oboru venkovní reklamy. Působí v 80 zemích světa a v 4031 městech v kategorii nad 10 tisíc obyvatel. Více než 50 let jsou produkty JCDecaux v tomto oboru měřítkem inovací, kvality, estetiky i funkčnosti. Díky odborným znalostem svých zaměstnanců jsou služby Skupiny JCDecaux uznávány městy, provozovateli letišť, dopravními společnostmi a inzerenty po celém světě. JCDecaux je jediným světovým hráčem, který se zaměřuje výhradně na venkovní reklamu a rozvoj všech souvisejících aktivit včetně městského mobiliáře, reklamy na dopravních prostředcích a billboardech. V éře chytrých měst hraje JCDecaux klíčovou roli při budování propojeného města, které je lidštější, otevřenější a udržitelnější.